Utilitatea unei simple hote


N-am avut până acum niciodată o hotă în bucătărie. Am văzut hote, știu în mare ce sunt și cum funcționează, dar nu prea le-am acordat interes. Mai devreme însă, am citit într-un articol intitulat cea mai bună hotă despre avantajele și beneficiile nete pe care aceasta le aduce în viața noastră. (Și da, nu ascund faptul că promovez acest articol.) Să le luăm pe rând.

gatit

O hotă are rolul de a absorbi aburul și mirosul pe care îl degajă actul nostru de bucătari sau bucătărese. 🙂 Din acest punct de vedere, hota protejează pereții bucătăriei de umezeală și îi fac să reziste mai mult timp, fără a avea nevoie de revopsiri, adică păstrându-și mai mult timp aspectul lor curat, uscat și frumos. Altfel, aerul umed și aburul se va imprima în pereți și în tavan, cu efecte neplăcute atât estetice cât și legate de rezistența acelui perete. Aici, dacă nu ai hotă, va trebui să faci ca la mine în bucătărie, adică să lași un geam deschis când e prea mult abur, ca să iasă afară. Problemele apar iarna, când e mai nasol să ții geamul deschis.

O altă problemă este mirosul pe care îl degajă unele mâncăruri. Sigur, unora le plac anumite mirosuri, dar alții nu le agreează. De exemplu, eu sunt destul de sensibil și nu agreez anumite mirosuri de alimente pe care le consuma sora mea în trecut (acum nu mai locuiește cu mine). Iar aici trebuie spus că oricât de mult ai ține geamul deschis, mirosul unei prăjeli puternice sau al unei fierturi nu iese cu zilele. Iar cu timpul, dacă în acea bucătărie se gătește des, am impresia că acesta, adică mirosul, cumva se adună și se impregnează și el în pereți.

Bun, am stabilit că hota este de o reală utilitate. Acum mai trebuie văzut, dacă vreți să vă cumpărați una, de care tip să fie. Și aici intervine rolul articolului spre care v-am pus link, și care poate arunca o geană de lumină în această privință. Pentru că, dacă îl veți citi, veți observa că există hote de tipuri diferite, cu filtre din diverse materiale, cu o putere diferită de aspirare, care produc sau nu zgomot, care consumă mai multă sau mai puțină energie și care, bineînțeles, sunt produse de firme diferite.

Sigur, nefiind expert în domeniu nu pot garanta pentru aceste informații. Dar cred că ele sunt un bun punct de plecare.

În articolul respectiv scrie:

Cu siguranță ai putea să gătești într-o bucătărie care nu deține o hotă dar mai mult ca sigur nu ți-ar face deloc plăcere.

Cel puțin acum am o scuză pentru că nu prea gătesc! 🙂

Lasă un răspuns

